Firma Canon poszerza swoją ofertę o kamerę EOS C400 z mocowaniem RF i obiektywem CN7x17 KAS T, która może przenieść wielkoskalowe produkcje na wyższy poziom.
Wszechstronną kamerę EOS C400 zaprojektowano z myślą o zmieniających się potrzebach rynku. Stanowi ona kompleksowe rozwiązanie, dostosowane do potrzeb szerokiej gamy różnych produkcji – od kina niezależnego i filmów dokumentalnych przez transmisje na żywo oraz wirtualne aż po elektroniczne materiały reporterskie.
EOS C400 to pierwsza profesjonalna kamera Cinema EOS z mocowaniem RF, rozpoczynająca nową erę produktów Canon (szczególnie oferty EOS R). Ta innowacyjna konstrukcja ma niewielkie wymiary – ale wielkie możliwości. W zwartej obudowie łączy zaawansowane funkcje i specyfikacje zwykle spotykane w większych kamerach. Projektanci postawili na łatwość obsługi i funkcjonalność bez uszczerbku dla możliwości. Kamerę wyposażono też w specjalne złącza, takie jak genlock, wejście powrotne i 12-pinowe złącze obiektywu, umożliwiające produkcję na żywo z użyciem wielu kamer.
Matryca BSI i potrójne ISO
Kamerę EOS C400 wyposażono w najnowocześniejszą pełnoklatkową matrycę CMOS typu BSI (z tylnym podświetleniem) o rozdzielczości 6K, charakteryzującą się 16-stopniową rozpiętością tonalną. Technologia ta jest bardziej efektywna w słabym oświetleniu i pozwala na szybsze odczyty danych, zapewniając najwyższą jakość obrazu.
Kamera EOS C400 wyznacza nowy standard za sprawą opracowanej przez Canon technologii potrójnego bazowego ISO, które w warunkach słabego oświetlenia zapewnienia klarowny obraz z małą ilością szumów. Dzięki bazowym poziomom ISO wynoszącym 800, 3200 i 12800 przy pracy w trybie Canon Log 2 lub 3 użytkownicy uzyskują większą elastyczność podczas zdjęć w trudnych warunkach oświetleniowych.
Aby znacząco ułatwić proces filmowania, tryb automatycznego przełączania czułości wykrywa warunki oświetleniowe otoczenia i odpowiednio dostosowuje bazowy poziom ISO, podnosząc ogólny komfort obsługi kamery.
Mocowanie RF
Dzięki mocowaniu RF firmy Canon kamera EOS C400 bezproblemowo integruje się z szeroką gamą obiektywów RF: stałoogniskowych, zmiennoogniskowych, hybrydowych, kinowych i VR. Aby zapewnić większą elastyczność bez konieczności stosowania akcesoriów innych producentów, kamera oferuje także opcję korzystania z różnych adapterów mocowania EF-EOS R firmy Canon, a także nowego adaptera mocowania PL-RF. Dodatkowo kamera ma zwiększone możliwości w zakresie metadanych i opcji łączności, co ułatwia rejestrowanie danych klatka po klatce w czasie rzeczywistym, usprawniając pracę z efektami wizualnymi i produkcją wirtualną.
Dual Pixel CMOS AF II
Firma Canon wprowadza obecnie technologię Dual Pixel CMOS AF II do kinowego systemu EOS, zapewniając filmowcom ulepszone funkcje automatycznego ustawiania ostrości. Dzięki stuprocentowemu pokryciu kadru, Dual Pixel CMOS AF II zapewnia szybkie i precyzyjne działanie, każdorazowo podnosząc pewność ostrego ujęcia.
Ten najnowszy system oferuje też dodatkowe korzyści, takie jak śledzenie twarzy, oczu lub ciała – jak również wykrywanie i śledzenie sylwetek zwierząt, co jest szczególnie przydatne podczas pracy w dynamicznym środowisku.
Formaty nagrywania
Dzięki większej liczbie wbudowanych formatów nagrywania użytkownicy mogą teraz lepiej dobrać format do konkretnych potrzeb. Mają do dyspozycji opracowane przez Canon skalowalne 12-bitowe formaty Cinema RAW Light LT/ST/HQ, niezawodny 10-bitowy format XF-AVC 4:2:2 oraz całkowicie nowe, oparte na MP4 formaty XF-AVC S i XF-HEVC S, które zaspokoją oczekiwania profesjonalistów. Wszystkie są zgodne z rozbudowanymi cyklami pracy nad tworzeniem filmów, oferując wsparcie dla profesjonalnych systemów nazewnictwa plików i metadanych.
Kompaktowa konstrukcja
Użytkownicy kamery EOS C500 Mark II docenią znajomą budowę kamery EOS C400 – obecnie jeszcze bardziej kompaktową, lecz wciąż oferującą szeroką gamę złączy. Daje to operatorom dostęp do wszystkich funkcji kojarzonych zwykle z dużymi kamerami produkcyjnymi, bez zbędnych gabarytów, wagi i konieczności podłączania dodatkowych modułów.
Nowa, kompaktowa budowa i ulepszone akcesoria, takie jak wszechstronny uchwyt LCD, zaawansowany uchwyt górny i poprawiony grip, umożliwiają wybór różnych stylów filmowania: z ręki, za pomocą gimbala, z użyciem drona, albo z ramienia.
Najnowszy obiektyw Cine Servo
Całkowicie nowy obiektyw CN7x17 KAS T, dostępny z mocowaniem RF lub PL, należy do gamy obiektywów Canon Cine Servo. Jest to kolejny etap ewolucji poprzedniego obiektywu CN7x – posiada on ulepszenia pod kątem wydajności obsługi i zgodności z cyklami pracy w produkcji wirtualnej i VFX.
Dzięki szerokiemu siedmiokrotnemu zoomowi optycznemu i zakresowi ogniskowych 17–120 mm obiektyw ten doskonale sprawdza się w sporcie i relacjach na żywo, dokumentach, filmach oraz produkcji zdalnej i wirtualnej. Konstrukcja przysłony zbudowana jest z 11 listków, dzięki czemu akcenty świetlne są delikatnie rozproszone i tło jedwabiście miękkie.
Na szczególną uwagę zasługuje ulepszona łączność między obiektywem a kamerą oraz usprawnienie procesów, takich jak korekcja zniekształceń obiektywu w czasie rzeczywistym, metadane obiektywu klatka po klatce oraz cykle pracy dla produkcji wirtualnej dzięki wtyczce Unreal Engine, zaprojektowanej specjalnie dla kamery EOS C400. Wariant tego obiektywu z mocowaniem PL obsługuje zarówno technologię Cooke /i TechnologyTM, jak i ZEISS eXtended DataTM w zakresie metadanych obiektywu oraz korekcji zniekształceń/winietowania.
Wyposażony w najnowocześniejszy cyfrowy napęd e-Xs V nowej generacji obiektyw CN7x17 KAS T oferuje zaawansowane funkcje, w tym korekcję efektu „oddychania”, szybsze sterowanie przysłoną i wygodny interfejs USB-C do zdalnego sterowania oraz przesyłania ustawień użytkownika.
Aktualizacja oprogramowania sprzętowego EOS C300 Mark III
Firma Canon udostępnia także bezpłatną aktualizację oprogramowania sprzętowego kamery EOS C300 Mark III, dodającą 12-bitowe formaty Cinema RAW Light: LT (lekki), ST (standardowy) i HQ (wysoka jakość), jednocześnie podnoszącą elastyczność cyklów pracy i zapewniającą więcej postprodukcyjnych opcji. Dostępna będzie także funkcja automatycznej czułości ISO, która umożliwi płynne przechodzenie między zmiennymi warunkami oświetleniowymi w jednym ujęciu.
Canon wprowadza dziś także RF 35 mm F1.4L VCM, pierwszy w swoim rodzaju obiektyw hybrydowy przeznaczony zarówno do robienia zdjęć, jak i nagrywania wideo, a także nową lampę Speedlite EL-10 do wykonywania wysokiej jakości ujęć portretowych dzięki lepszej kontroli nad oświetleniem.
Zainteresowani? Zachęcamy do kontaktu z nami!
źródło: Canon
Comments